Cíl textu a jeho správná podoba (5/7)

Pátý díl online kurzu outsourcingu psaní textů

Text se špatným záměrem vám nepřinese úspěch, i kdyby byl sebelépe napsaný. Jak řešit strategické rozhodnutí při tvorbě obsahu? Co byste měli znát vy, co nechat na copywriterovi a k čemu je dobrý obsahový stratég?

Když začínáte se spoluprací, jdete do ní s nějakou představou a s nějakými cíli. Vaše představa může ve výsledku cíle podpořit, ale také je zatratit, když třeba chcete po copywriterovi napsat text nevhodným způsobem, který například odradí vaše zákazníky.

V praxi vám většinou doporučuji zvolit takový přístup, kdy vy budete v rámci vztahu kontrolovat především faktickou stránku textů, případně aby šel text dobře zapojit do vašeho marketingu. A ladění textu, jeho styl a částečně i formu nechat na copywriterovi. Ostatně proto jste si ho i zaplatili, nebo ne? Obsahové směřování pak nechat na obsahovém stratégovi, o kterém si povíme za chvíli.

Většinou není s představou textu problém, protože v zájmu obou stran je vytvořit co nejlepší výsledek.

Ale je třeba přijmout zodpovědnost za to, že i kdyby copywriter napsal sebelepší text, nemůže jím nikdy přebít špatný záměr textu, se kterým třeba přijdete.

Tak například externista může připravit dokonalý e-mail, ale když ho potom pošlete nevhodným nástrojem a spadne do spamu, nevzniknou z něho žádné prodeje a nebude úspěšný.

Stejně tak když si necháte zpracovat podstránku, ale připravíte špatně persony nebo tón komunikace, nemusí text vůbec zaujmout a fungovat.

Nebo pokud si necháte zpracovat článek s recenzí produktu, který ale před publikováním textu dojde na skladě, produkt si nemůže nikdo koupit a text tak nesplní svůj cíl.

Je tedy důležité, abyste copywriterovi naslouchali, on naslouchal vám a při zadání přemýšleli nad tím, aby se vytvořený text mohl maximálně zužitkovat a obě strany viděli ve spolupráci přínos.

Někdy ale prostě nevíte, co chcete, a běžně se to stává. Nemáte představu, jak vylepšit stávající texty, aby byly úspěšnější. Nevíte, jaká nová témata zpracovat jako článek. Co poslat v následujícím newsletteru, jaký obsah ke stažení ke článku přiložit nebo co by mělo být vlastně obsahem dané podstránky nebo letáku.

V takových případech potřebujete pomoc nejen copywritera, ale i obsahového stratéga. Copywriter je specialista na psaní poutavých textů a co mu zadáte, to zpracuje. V rámci textu vypíchne to důležité a napíše text tak, aby byl srozumitelný cílové skupině, kterou mu určíte.

Ale pokud potřebujete vymyslet, co v rámci textů na vašem webu a marketingu vylepšit, jaká další témata zpracovat nebo jak vůbec text upravit a co po copywriterovi vlastně chtít, to už je práce pro obsahového stratéga.

Existují i copywriteři, kteří ovládají i schopnosti obsahového stratéga, ale vždy jedno či druhé umí lépe a málokdy mají všechny schopnosti.

Myslete proto na to, že někdy nemusí být chyba v copywriterovi, ale třeba i ve vašem zadání nebo nevhodné představě.

Pokud si nejste se svými názory a nápady jisti, otevřeně se s copywriterem o věci poraďte. Nebo pokud využíváte služby copywritingu jako je třeba CopyVčelka, využijte konzultace s obsahovým stratégem, který vymyslí co a jak upravit a poradí vám, jak správně zadání zformulovat a vysvětlit copywriterovi. Bez toho se totiž může stát, že budou sice texty skvěle napsané, ale nebudou plnit stanovené cíle.

To by myslím k tomuto tématu stačilo. Můžete se zatím zamyslet nad tím, jak takové věci budete ve svém marketingu řešit. Může to totiž ovlivnit všechny vaše texty a zadání.

V následujícím videu se podíváme na to, kdo může být ten externista, který pro vás texty píše.

Na těchto stránkách užíváme cookies. Proti jejich sběru na základě oprávněného zájmu se můžete odvolat na info@vceliste.cz, nebo budeme rádi, když nám jejich užívání odsouhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close